3 marca 2021

JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY?

Witajcie! Dzisiaj post o nieco innej tematyce, bo nie kosmetycznej, a o sklepach internetowych. Sama sklepu internetowego nie posiadam, ale zrobiłam mały research, trochę poczytałam i dzięki temu mogłam stworzyć swój własny mini poradnik, jak założyć e-sklep. Ciekawi? Zapraszam na dalszą część posta!

JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY?
JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY?

Słowem wstępu
Pandemia bardzo dobrze pokazała, że w zasadzie jedyną szansą na przetrwanie sklepów, jest sprzedaż internetowa. Takie sklepy i ich reklama to światełko w tunelu dla przedsiębiorców, którzy z wiadomych względów, nie mogą liczyć na zyski z tradycyjnej sprzedaży. Warto więc pomyśleć nad założeniem sklepu online.

Od czego zacząć?
Przede wszystkim musimy się zastanowić, co chcemy sprzedawać i... komu (grupa odbiorców). Czy mają to być ubrania, perfumy, produkty handmade, czy jeszcze coś innego. Najlepiej, jeszcze przed samym startem sklepu, poznać dokładnie rynek i konkurencję. Następnie warto zastanowić się nad domenę i oczywiście - chwytliwą nazwą, która będzie się kojarzyć odbiorcom z nami i produktami lub usługami, które sprzedajemy.

Co dalej?
Gdy już znamy odpowiedź na najważniejsze pytania, to warto pomyśleć nad odpowiednią platformą dla naszego e-sklepu, metodach płatności, opcjach dostawy, regulaminie i polityce prywatności, oraz oczywiście o jego wyglądzie. Nie zapominajmy także o mobilnej wersji sklepu. Jednak tworzenie sklepów internetowych w tym zakresie nie jest tak łatwą sprawą, jak się wydaje. Dlatego czasami lepiej zlecić to zadanie profesjonalistom (takim jak, chociażby Afterweb). Wtedy mamy pewność, że nasz sklep będzie przygotowany jak trzeba i dopracowany w najmniejszym szczególe. Tak, jak sobie to wymarzyliśmy. 

Kolejne kroki
Udało się, mamy własny e-sklep! Teraz warto zastanowić się nad jego pozycjonowaniem oraz samą promocją. Kwestie SEO są istotne, bo to od nich zależy, czy odbiorcy łatwo znajdą w wyszukiwarkach sprzedawane przez nas usługi, czy produkty. W tym celu pomogą nam odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Możemy sobie pomóc np. Google Adwords Keyword Planner. Na tym etapie warto także pomyśleć nad reklamą sklepu.

Marketing
Następnie czas na strategie marketingowe (warto pamiętać o tzw. 4P i 4C). 
4P to produkt, cena, dystrybucja i promocja, a celem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców
4C natomiast to klient, koszt, wygoda i komunikacja, a jej celem jest dotarcie do zwężonej i mniejszej liczby odbiorców
Ja niestety nie znam się za bardzo na strategiach, więc Wam nie poopowiadam za dużo, ale na szczęście mamy Internet, gdzie znajdziecie naprawdę sporo informacji na ten temat (i to lepiej wytłumaczonych, niż jakbym ja miała to przetłumaczyć na swój język, a później przekazać Wam, uwierzcie).

Social Media
Mamy SEO, reklamę, strategie marketingowe, to teraz przyszedł czas na media społecznościowe! Fanpage na Facebooku i profil firmowy na Instagramie pomogą zwiększyć rozpoznawalności naszej marki i sklepu. Dobrze prowadzone profile przyciągają klientów i pomagają zwiększyć sprzedaż produktów. 

Profesjonalna obsługa, kontakt z klientem i jego zadowolenie
Zadowolenie odbiorcy powinno być dla nas najważniejsze. Dlatego warto zadbać o miłą obsługę i dobry kontakt z klientem już na samym początku. Zadowolony klient powinien być dla nas podstawą. To on kupuje od nas produkt. My dzięki niemu mamy zysk i nasz interes się kręci. Może nas polecić lub wystawić pozytywną opinię, dzięki której zyskamy kolejnych klientów. 


To były właśnie najważniejsze punkty, jeżeli chodzi o zakładanie sklepu internetowego. Mam nadzieję, że mój mini poradnik, chociaż troszkę przybliżył Wam ten temat. Piszcie w komentarzach o swoich przemyśleniach. Buziaki :*

Rebellious Anne

9 komentarzy:

Za każdy komentarz bardzo serdecznie dziękuję :) Zachęcam także do obserwowania - napędza mnie to działania! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia