25 sierpnia 2020

JAK POZYCJONOWAĆ BLOGA? RADY TYPOWEGO LAIKA

Jak pozycjonować bloga? Jak sprawić, żeby blog stał się bardziej popularny a wpisy chętniej czytane? Jak się do tego zabrać i od czego zacząć? Prawie każdy bloger czy twórca własnej strony internetowej zadaje sobie te same pytania. Tak też i było w moim przypadku. Zależało mi na tym, żeby posty trafiały do większej liczby odbiorców, a sam blog był bardziej rozpoznawalny.  Poniekąd mi się to udało. Oczywiście, jeszcze długa droga przede mną, zwłaszcza że jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie, ale jestem już na dobrej drodze.


Dzisiejszy wpis, jak widzicie, będzie nieco inny. Nie kosmetyczny, ale, mam nadzieję, równie ciekawy (przynajmniej dla mnie). Zapraszam na dalszą część posta :)



Jak pozycjonować bloga?
Jak pozycjonować bloga?

Jako że pod koniec zeszłego roku miałam dość długą przerwę od blogowania, wyświetlenia na tym blogu znacznie spadły. Jest to oczywiste - nie publikowałam nowych treści, to i nowych czytelników i wyświetleń nie było. Statystyki nie kłamały - wszystko poszło w dół. Po pewnym czasie jednak zdecydowałam wrócić, odświeżyć bloga i próbować na nowo się w to wdrożyć. 


Wtedy też zaczęłam się zagłębiać w temat pozycjonowania stron www i blogów. Po pewnym czasie natrafiłam m.in. na tekst o pozycjonowaniu Afterweb. Zaczęłam przeglądać ich ofertę i zastanawiać, czy nie skorzystać z ich usług w tym zakresie. Wcześniej próbowałam sama optymalizować i pozycjonować bloga, efekty były, ale zawsze mogło być lepiej. 


Jednak stwierdziłam, że moimi wskazówkami i poradami w tym zakresie chętnie się z Wami podzielę. Na wstępie jednak zaznaczam, że jestem TOTALNYM AMATOREM I LAIKIEM. Pozycjonowanie i SEO nie są już mi tak obce, jak jeszcze kilka miesięcy temu, ale ekspertem nie jestem, tylko typowym, przeciętnym blogerem, bez specjalistycznej wiedzy, który sobie coś od czasu do czasu o tym poczyta. 


Jeżeli jednak nie czujecie się na siłach w tym temacie i wolelibyście, żeby zajęli się tym profesjonaliści to może warto skorzystać z https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ właśnie.


Wypiszę Wam to, co u mnie w jakimś stopniu się sprawdziło. Cały czas staram się rozwijać w tym temacie i dążyć do perfekcji. Mam nadzieję jednak, że moje rady komuś się przydadzą, chociaż w jakimś małym stopniu.
  • Zaczęłam od założenia konta w Google Analytics. Pozwoliło mi to na sprawdzanie m.in. ruchu na blogu, liczby wyświetleń, odsłon, nowych użytkowników itp. Polecam założyć konto, nawet jeżeli pozycjonowanie to nie Wasza bajka. Fajnie jest wiedzieć np. ile osób czyta i odwiedza Waszego bloga na komputerze a ile na smartfonie lub innych urządzeniach. 

  • Słowa kluczowe - nie chodzi mi tylko o słowa kluczowe we wpisach czy etykietach na blogu, ale również np. w samym opisie bloga. Nie zadziałają typowe etykiety w stylu "uroda", "podróże" czy "gotowanie". Konkurencja jest po prostu zbyt duża. Najlepiej sprawdzą się dłuższe frazy, jak np. "podróże autostopem blog" lub "blog o naturalnych kosmetykach". Jest sporo stron i programów, które pomagają dobierać słowa kluczowe. Z mojego doświadczenia wiem, że warto z nich korzystać. 

  • Z wiadomych względów, najlepiej używać słów kluczowych, które rzeczywiście są związane z naszym blogiem czy wpisem. 

  • Starałam się również zawierać słowa klucze w tytułach, linkach, podtytułach, tekście, podpisach pod zdjęciami, opisach itd. we wpisach na blogu. 

  • Pamiętałam także o optymalizacji zdjęć, grafik i obrazów - nadawałam nazwy pliku tak, żeby zawierała słowa kluczowe bez polskich znaków, nadawałam tytuły zdjęciom ze słowami klucz oraz wpisywałam tekst alternatywny

  • Wpisanie tekstu alternatywnego, czyli miejsce, gdzie opisujecie, co przedstawia zdjęcie. To także dobre miejsce na osadzenie frazy kluczowej. 

  • Linkowanie wewnętrzne - do prawie każdego wpisu starałam się dodawać link do jakiegoś starszego posta. Można też podlinkować bloga czy wpis kogoś innego. Warto linkować więc zarówno do siebie, jak i do innych. 

To te najważniejsze punkty. Jest tego więcej, natomiast ja nie jestem jeszcze na takim etapie wtajemniczenia, żeby je wdrożyć. Może stanie się to za jakiś czas, kto wie. 


Nigdy nie miałam w planach znalezienia się na szczycie listy w wyszukiwarce, ale powyższe punkty pomogły mi w całkiem zadowalającym dla mnie stopniu wypozycjonować tego bloga. Dajcie znać, jak Wy się zapatrujecie na tę kwestię. Czy wolicie sami się tym zająć czy jednak zaufać profesjonalistom? A może macie jeszcze jakieś rady dla innych? 


Rebellious Anne


31 komentarzy:

  1. Próbuję to jako tako sama ogarniać, ale nie jest to łatwy temat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, czasem zwykła optymalizacja pod SEO pozwala skoczyć w Google o ładnych parę oczek. Warto zainwestować w dobrę działania onsite.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis z wartościowymi uwagami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wpis z interesującymi uwagami

    OdpowiedzUsuń
  5. Duży przydatnych informacji, bardzo pomocny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, warto ten temat zgłębić, jeśli chcemy być widoczni w wyszukiwarce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie to wyjaśniłaś, zwłaszcza właśnie dla osób, które nie są specjalistami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo trafna uwaga o frazach kluczowych. Faktycznie te typowe nie mają już takiej mocy, jak kiedyś. Online marketing i samo pozycjonowanie tak się rozwinęło, że trzeba nieźle się nakombinować, żeby wstrzelić się w algorytm. Jako specjalistka od SEO Warszawa nie powiem, żeby mnie to nie cieszyło, jednak dla mniejszych twórców może przysporzyć to trochę problemów. Super, że Ci się udało ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy artykuł, można dużo się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również jako laik w tym temacie doceniam ilość przydatnych informacji jakie zostały przekazane.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo serdecznie dziękuję :) Zachęcam także do obserwowania - napędza mnie to działania! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia